2017. augusztus 2., szerda

Zelei Bori: Kevert

Fülszöveg: 
Tavaly télen kezdtem el írni, amikor anya meghalt. Akkor vettük nem sokkal előtte ezt a kabátot. A temetőben voltam, aztán elkezdtem fázni, és asszem, sírtam is, és akkor még nem akartam hazamenni, úgyhogy elkezdtem nyargalászni a temető utcáján. Aztán megláttam a földön ezt a kupakot, és csodák csodája, a bokorban ott volt hozzá a toll is. Golden brown, ez volt ráírva. És akkor leírtam ezt a három betűt ott a kukára, és azóta ez az én tagem. Ezt írom azóta is. Akkor este egészen meghibbantam, felmentem sötétedéskor a kilátóra, oda is odatettem a kézjegyem, és aztán lefelé is a villanyoszlopokra, mert amúgy meg futottam, nagyon sötét volt, és rohantam villanyoszloptól villanyoszlopig, és akkor mindet meg is tageltem, ha már ott vagyok.

Könyvadatok:
Kiadó: L'Harmattan             Téma: ifjúsági
Oldalszám: 112 oldal          Sorozat: -
Kiadás éve: 2016                Megrendelhető: Bookline

                      

Véleményem:
Szeretem a jól megírt novellákat. Sok ilyet olvastam már, de a többség még azt sem érdemli meg, hogy publikálva legyen. Zelei Bori Kevertje igazi vegyes felvágott, amiből jócskán lehet szelektálni.

Szerintem egy novella akkor emelkedik ki a többi közül, ha: lényegre törő, nem bonyolult, megfelelő arányban szerepel benne a leíró és a párbeszédes részek és végül, ha nem csak saját korának mutat példát.

Teljesen megértem azokat az alkotókat, akik a novella írást választják egy nagyobb, terebélyes kötet helyett. Az olvasót is megértem, hiszen ha valami szórakoztatót, tanulságosat akar olvasni, akkor nem kell végigrágnia magát az 500 oldalas könyveken.

Most jön az a rész, amikor ténylegesen rátérünk a mai kötetünk elemzésére. Mivel több kisebb novellából áll, először azokról fogok beszélni, amik tetszettek.

A 11-ből 3 olyan van, ami kiemelkedő. Ezek a kamaszkori problémákat a lényegüknél ragadják meg. A megvalósításuk már döcögős volt, de a gyors teszten átmentek. A legfontosabb érdemük a többivel ellentétben, hogy értető, hogy kiről-miről-miért szól a történet.

Az igazság az, hogy ez a kötet nem hagyott mély nyomot bennem. Egynek elment, de nem volt kiemelkedő. A maradék 8 novella semmitmondó, üres. A legtöbbnél azt sem tudni, hogy fiú vagy lány szólal meg, egyáltalán hol tartunk az eseményekben. Teljes katyvasz volt az agyamban. A kötet több mint fele szinte élvezhetetlen volt emiatt.

Mindenesetre remélem nem most hallottam utoljára Zelei Boriról. 

Összegzés:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése