2017. augusztus 9., szerda

Sarah J. Maas: Crown ​of Midnight – Éjkorona

Fülszöveg: 
Figyelem! Aki nem olvasta az előző részt, az ugorja át a fülszöveget, mert spoilert tartalmaz!

Celaena könyörtelen küzdelemben legyőzte ellenfeleit és a király bajnoka lett. 
Ezentúl a király ellenségeit kell elpusztítania, akik kegyetlen uralmának akarnak véget vetni. A lány azonban ahelyett, hogy eltenné őket láb alól, figyelmezteti őket és ezzel segít nekik. 
Szörnyű titkát eleinte még Chaolnak sem meri bevallani, akihez akarata ellenére egyre inkább vonzódik. Mennyire bízhat meg benne? Végül is Chaol a királyi testőrség kapitánya. A szívére vagy az eszére hallgasson?


Könyvadatok:
Kiadó: Könyvmolyképző     Téma: fantasy
Oldalszám: 494 oldal          Sorozat: Üvegtrón 2. része
Kiadás éve: 2014                Megrendelhető: KMK

                    

Véleményem:

Ez a könyv 2015 májusában került fel a várólistám polcára, akkor be is szereztem, de csak mostanában jutottam el addig, hogy olvasni is tudjam. 


Már az olvasás első percétől kezdve tudtam, hogy mennyire jó az Üvegtrón 2. része, az Éjkorona. Valahogy ösztönösen megéreztem. Lehet csak azért, mert több mint 2 éve vártam rá, vagy csak azért, mert az írónőnek még mindig jó stílusa van, és a könyv is olvasmányosnak bizonyult. Annyira, hogy a közel 500 oldalt 8 óra alatt olvastam ki. 

A király még mindig mumusként hat, aki ellen Celaena is csak kis mértékben mer lázadni.
A kastély is maga a nagy labirintus, ahol minden sarkon valami veszélyes dolog ólálkodik. Főhősnőnk is (az Üvegtrónnal ellentétben) igazi bérgyilkosként viselkedik. 



Nekem nagyon hiányoztak az u.m. üresjáratok. Amikor nem történik semmi, a szereplőink csak élik az életüket. Mindig történt valami, nem úgy mint az első részben, amikor volt időnk szusszanni két megmérettetés között. Kicsit úgy éreztem, mintha 500 oldalba akarta volna az írónő beletuszkolni az 1000 oldalas regényt. 


A birodalom lakói lázonganak
, a bérgyilkosunk veszélyes játszadozásba kezd. Ráadásul előbukkannak olyan horrorisztikus dolgok, amiket még King is megirigyelne. A könyv hangulata emiatt sokkal borúsabb, sőt! vagányabb is. Ami engem nem igazán zavart, örültem neki. 



A világ kicsit még jobban kitágul előttünk. Új fajokat, és új szereplőket ismerhetünk meg. A régi karakterekről is sok új és izgalmas dolog is kiderül. ((Halkan jegyzem meg, hogy ezt a dolgot már a regény elejétől kezdve lehet tudni, de nem mondják ki nyilvánvalóan, csak az utolsó oldalon.))

Ennek ellenére már most várom, hogy olvashassam a folytatást.
Remélem nem kell rá megint 2 évet várnom, mert azt nem bírnám ki. Ebben a hónapban egyébként Sarah J. Maas-tól olvasom még a Tüskék és rózsák udvarát a Mini-könyvklub keretein belül. Úgyhogy hamarosan olvashatjátok annak is az értékelését. 


Összegzés:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése